بهترین روغن موتور برای دنا پلاس: دناپلاس با موتور 16 سوپاپ و 4 سیلندر جزء خودروهای پر فروش در بازار ایران محسوب می‌شود و برای کارکرد بهینه موتور، استفاده از روغن موتور مناسب بسیار حائز اهمیت است.

روغن موتور در موتور خودرو وظایف پایه‌ای ایفا می‌کند. این وظایف شامل حفاظت از قطعات داخلی موتور در برابر سایش، کاهش اصطکاک بین قطعات موتور، خنک کردن قطعات و تمیز نگه داشتن موتور هستند.

در صورت استفاده از روغن موتور مناسب، عمر مفید موتور خودرو بالاتر می‌رود و احتمال ایجاد مشکلات در سیستم موتور کاهش می‌یابد. به همین دلیل، توصیه می‌شود روغن موتور مناسب و با کیفیت برای خودروی دنا پلاس استفاده کنید.

بهترین روغن موتور برای دنا پلاس

خودرو های دنا که مجهز به موتور EF7 هستند. طبق توصیه همیشگی ایران خودرو، بهترین روغن موتور مناسب دنا پلاس، روغن‌های 10w40 با سطح کیفی SN است.

روغن موتور برای خودرو شبیه خون است برای انسان؛ همانطور که خون، غلظت مشخصی دارد، روغن موتور نیز باید ویسکوزیته معینی داشته باشد. همانطور که خون، وظیفه پاکسازی رگ‌ها را برعهده دارد، روغن موتور نیز باید ناخالصی‌ها را از قلب خودرو جدا کند. اما همه این تنها به شرطی اتفاق می‌افتد که از روغن موتور اصلی و اورجینال استفاده کنید.

متاسفانه بدلیل نوسانات قیمت‌ها در بازار لوازم یدکی خودرو، راه برای متقلبان و سودجویان نیز هموارتر از قبل شده است چراکه آنها از عدم آگاهی مالکان خودروها سواستفاده می‌کنند و روغن موتور تقلبی را با قیمتی کمتر از روغن موتور اصلی، به آنها می‌فروشند.

ما پیشنهاد میکنیم از روغن ایرانی بهران سوپر رانا که در نمایندگی های مجاز ایران خودرو نیز برای خودرو های دنا استفاده میشود، شما نیز استفاده کنید. و چنانکه مایل به استفاده از روغن های با برند خارجی بودین کاسترول مگناتک استفاده کنید.

بهترین روغن موتور برای دنا پلاس
بهترین روغن موتور برای دنا پلاس

زمان تعویض روغن موتور دنا پلاس

توصیه می‌شود که روغن موتور خودرو دناپلاس معمولی هر 5000 کیلومتر و دنا پلاس های مجهز به سیستم توربو شارژ در 4000 کیلومتر و یا هر 6 ماه یکبار (هر کدام زودتر فرا برسد) تعویض شود.

البته بهتر است برای دقت بیشتر و بهبود عملکرد موتور، به دستورالعمل تعویض روغن در دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید. همچنین، پیشنهاد میکنیم حتما به هنگام تعویض روغن موتور، تعویض فیلتر روغن و فیلتر هوا نیز انجام شود.

سرویس های دوره ای دنا پلاس

تعویض به موقع روغن موتور، برای حفظ عملکرد بهتر و بیشتر بازدهی موتور بسیار حیاتی است. هرگونه تاخیر در تعویض روغن موتور می‌‌تواند عواقب جبران ناپذیری برای موتور داشته باشد. همچنین، تعویض روغن به موقع، می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات موتور شود و در نتیجه به طول عمر موتور کمک کند. بهترین زمان برای تعویض روغن، وقتی است که شما به سایر خدمات مرتبط با موتور نیز بررسی کرده‌اید. بررسی کامل‌تر شامل بررسی سطح روغن، تمیز کردن فیلتر روغن و بررسی وضعیت سیستم روغن است.

بسته به نوع روغن موتور، مدت زمان میان تعویض‌های روغن متفاوت است. اما ایران خودرو توصیه می‌کنند که روغن موتور را هر 5000 کیلومتر تعویض شود. از جمله دلایل مهم برای تعویض به موقع روغن، حفظ تمیزی موتور است. روغن موتور با گذشت زمان کثیف می‌شود و جسمهای موجود در آن باعث خستگی و سایش اضافی در بیشتر قطعات موتور می‌شوند. با تعویض به موقع روغن، موتور شما تمیز و سالم باقی می‌ماند. خلاصه کردن، تعویض به موقع روغن موتور بسیار حیاتی است و یکی از راه‌های بسیار خوب برای حفظ عملکرد بهتر و افزایش طول عمر موتور است. با توجه به توصیه‌های تولیدکنندگان خودرو و برنامه ریزی منظم برای تعویض روغن، می‌توانید از خراب شدن موتور خود و صرف هزینه‌های بالای تعمیرات اجتناب کنید.

تجربیات خود را از روغن موتور مناسب برای دناپلاس را در بخش نظرات پست با ما در جریان بگذارید.

 

منبع: دنا باز

 

5 پاسخ

  1. ممنون از سایت فوق العادتون

    1. سلام و احترام
      خواهش میکنم جناب محمدی عزیز، لطف کردید

  2. برای دنا پلاس توربو اتوماتیک بهران سوپر پلاس تمام سنتتیک یا نمیه سنتتیک باید زد ؟

    1. تمام سنتتیک

  3. سلام وقت بخیر
    من دنا پلاس با موتور جدید EFP گرفتم چه نوع روغن موتوری برای این موتور خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *