سنسور باد لاستیک دنا پلاس

یک آپشن مهم در خودروهای جدید است که به صورت استاندارد در بسیاری از خودروهای تولید شده در دنیا نصب می‌شود. با این آپشن، سنسورهایی در تایرهای خودرو قرار داده می‌شوند که فشار هوای تایر را بررسی و به صورت خودکار با استفاده از صفحه مانیتور و یا چراغ هشدار در جلو آمپر، اعلام می‌شود.

اگر خودرو شما با آپشن TPMS تجهیز شده باشد، شما می‌توانید به راحتی وضعیت فشار هوای تایرها را بررسی کنید و در صورت لزوم، فشار هوای تایرها را تنظیم کنید. با این کار، عمر تایرهای خودرو را بهبود خواهید داد و از خطرات احتمالی ناشی از تایرهای کم‌فشار جلوگیری خواهید کرد.

عملکرد سنسور tpms دنا پلاس

خودروی دنا پلاس همانند بسیاری از خودروهای جدید، مجهز به سامانه TPMS و سنسور باد لاستیک است. این سنسورها در هر چهار تایر نصب می‌شوند و فشار هوا و دمای هر تایر را بررسی می‌کنند. در صورتی که فشار هوا در هر یک از تایرها کاهش یا افزایش پیدا کند و یا دمای آنها از حد معمول خارج شود، سیستم TPMS با اعلام هشدار به راننده اطلاع می‌دهد که باید فشار هوا یا دمای تایر را تنظیم کند. این قابلیت امکان حفاظت از تایرها را بیشتر می‌کند و می‌تواند به کاهش هزینه‌های ناشی از خرابی و بهبود عمر تایرها کمک کند.

سنسور باد لاستیک دنا پلاس

 

مزایای استفاده از سیستم TMPS

تنظیم نبودن باد لاستیک (خارج از محدودی استاندارد تعیین شده توسط شرکت سازنده) مشکلات زیادی نظیر لاستیک سایی، ترکیدن ناگهانی لاستیک، لرزش فرمان، سر خوردن بخصوص در جاده های خیس و پیچ های تند، خارج شدن کنترل خودرو از دست راننده، کشش به یک طرف، عدم فرمان پذیری، کاهش نیروی بازدارندگی لازم در حین توقف یا ترمز گرفتن، انتقال ضربات شدید به اتاق خودرو و سرنشینان و اثرات سوی دیگری را در پی دارد که با وجود سیستم TMPS تمامی این مشکلات برطرف می‌شود.

 

سنسور tpms دنا پلاس

سنسور باد لاستیک دنا پلاس

17 پاسخ

  1. تاری دید

  2. باسلام ، خودروی دنا پلاس اتومات دارم ، TPMS رو ندیدم هیچوقت کارکنه ، لاستیک‌ها هم مجهز به سنسور هست ، اما در چه شرایطی کار میکنه ؟

    1. سلام و احترام
      هروقت از رو مانیتور فعالش کنید میتونید تماشا کنید مقدار باد و تنظیمش رو

      1. سلام،چطور میشه فعالش کرد؟

  3. با سلام واحترام
    لطف میکنید روش فعال کردن TPMS را بر روی مانیتور توضیح بدهید. با تشکر

    1. سلام و احترام
      فعاله دیگه خودش.نیازی نیست شما چیزی رو فعال یا غیرفعال کنید
      شما فقط میتونید از قسمت. Info مانیتور میزان باد لاستیک هارو تماشا کنید و از کم و زیاد بودن فشارش آگاهی داشته باشید

  4. سلام وقت بخیر دنا ی من سنسور باد و دمای لاستیک ندارد اما امکان دارد اگر بخواهم سنسور tpms روی ماشین دنا نصب کنم و نتیجه را به جای نمایش در lcd مخصوص،روی مانیتور دنا نمایش داده شود،آیا برند خاصی پیشنهاد میکنید یا نمایندگی ایران خودرو این کار را انجام می‌دهد؟

    1. سلام و احترام
      متاسفانه اطلاعی در این مورد ندارم

      1. با سلام و ممنون از راهنماییتون،بنده ۲۰ روزه دنا اتومات رو تحویل گرفتم خطای کمی باد رو در مانیتور نشون میده ولی هیچ عددی نشون نمی ده،نه در قسمت info و نه TPMS،فقط برای هر ۴ چرخ pci و C بدون عدد نشون میده،ممنون میشم راهنماییم کنین

  5. من دنا پلاس اتوماتیک تازه تحویل گرفتم منتها چراغ سنسور روشن بود وباد لاستیک رو هم تنظیم کردم خاموش نشد باید چیکار کنم ممنونم میشم راهنمایی کنید

    1. سلام و احترام
      احتمالا به خوبی تنظیم نشده است

  6. سلام وقت بخیر
    سروالف های من رو دزدیدن از کجا گیر بیارم؟

    1. سلام
      از نمایندگی باید سفارش بدید

  7. سلام بنده تازه دنا پلاس اتوماتیک تحویل گرفتم ،همه چرخ ها یکسان نشون نمیده مثلا ۳ تا ۲.۰۹ هست یه چرخ رو ۲.۱۶ نشون میده نمایندگی هم بردم میگن این مقدار کم مهم نیست ایا یک چرخم سنسورش مشگل دا ه؟

  8. نحوه learn یا بازنشانی tpms و تنظیماتش رو آموزش میدید؟

    1. سلام و احترام
      دوستان اگه اطلاعاتی دارند لطفاً راهنمایی کنید حسن آقای عزیز رو

  9. من خطا باد لاستیک دارم فشار کم نشان می‌داد باد زدم فشار بالا نشان می‌داد و حالا باد کمی خالی کردم دیگه با برداشتن حتی سر باطری هم فشار چرخ معیوب نشان نمی ده می نویسه پی تیره بار p_ bar ممکنه راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *