علت روشن نشدن مانیتور دنا پلاس: از عوامل خراب شدن مانیتور و سیستم صوتی دنا و دناپلاس خصوصا خودروهای مدل ۹۴ تا ۹۶ ، آی سی های مورد استفاده شده در سیستم های پخش دنا می باشد که کیفیت مناسبی ندارند و ممکن است باعث ایراد در ضبط و پخش ماشین دنا شود.

علت روشن نشدن مانیتور دنا پلاس

  • روشن نشدن و سفید شدن صفحه در هنگام دنده عقب
  • سوختن باندهای خودرو
  • گیر کردن صفحه نمایش با لوگو

دو ضعف عمده در ضبط دنا و حتی دنا پلاس وجود دارد که یکی خاموش شدن کامل مالتی مدیا است که مربوط به برد gps پخش خودرو می باشد که قطعه ای بر روی جی پی اس خودرو سوخته که می بایست تعویض گردد.این خرابی تنها مربوط به خرابی مانیتور نمی شود بلکه ممکن است باعث شود که در هنگام دنده عقب صفحه نمایش کاملا سفید شده یا بصورت خط خطی نمایش داده شود.
ضعف دیگری که بر روی سیستم مالی مدیای دنا و دنا پلاس گاهی به وجود می آید مربوط به صدای نویزی است که بر روی باند شنیده می شود یا قطع شدن صدای ضبط دنا است که بر روی باندهای ضبط شنیده می شود.در مواقع اتصال کوتاه شدن بلندگوهای پخش دنا و دنا پلاس باعث می شود که صدای پخش قطع شده که در این مواقع می بایست سریعا یکی از باندهای خراب را پیدا کرده و قطع کنیم تا صدا دوباره پخش شود و اینکه به آمپلی فایر ضبط آسیبی وارد نشود.
باید توجه کنید که همانطور گفتیم آی سی شاید باعث خرابی ضبط دنا شود و این تنها دلیل نیست. لذا توصیه میکنیم در اولین فرصت به نمایندگی مجاز ایران خودرو مراجعه کنید. بر حسب اطلاعات دریافتی از کاربران سایت دنا باز اعلام کرده اند که زمان معطلی در مرکز نمایندگی ایران خودرو فقط 20 دقیقه است.

علت روی لوگو ماندن مانیتور و ضبط دنا و دنا پلاس

از دیگر خرابی ها و اشکالات شایع در تعمیر ضبط دنا و دنا پلاس، روی لوگو ماندن و هنگ کردن ضبط نا و دنا پلاس می باشد.در برخی مواقع خصوصا در هنگام دنده عقب، صفحه نمایش و مانیتور خودروهای دنا و دنا پلاس هنگ می کنند یا سفید می شوند که این ایراد مربوط بیشتر به این موضوع برمیگردد که می بایست سیستم عامل ضبط و پخش دنا آپدیت گردد.

اولین اقدامی که شما باید انجام بدید ابتدا یکی از سرباطری ها را به مدت نیم ساعت الی یک ساعت جدا کنید و سپس مجدد وصل کنید ببینید مشکل حل می شود یا خیر اگر مشکل همچنان حل نشده است باید در اولین فرصت به نمایندگی مجاز ایران خودرو مراجعه و برای بروزرسانی و نصب برنامه برروی مانیتور اقدام نمایید.توجه کنید حتما باید به نمایندگی مجاز مراجعه کنید به دلیل اینکه اگر در مرحله بروزرسانی و آپدیت کردن نرم افزار مشکل نرم افزاری پیش بیاید این امکان وجود دارد که به آی سی و برد اصلی دستگاه ایراد و خرابی وارد شود پش هواره بدنبال فایل آپدیت نرم افزاری سیستم دنا و دنا پلاس در اینترنت نباشید چرا این فایلهای بروزرسان کامل نیستند و امکان آسیب رساندن آنها به سیستم عامل ضبط و پخش خودرو زیاد است.

علت روشن نشدن مانیتور دنا پلاس
علت روشن نشدن مانیتور دنا پلاس

ریست کردن مانیتور دنا و دنا پلاس

ریست کردن ضبط دنا و دنا پلاس راحت است، کافیست دکمه پاور را به مدت ده ثانیه نگه دارید. با ریست کردن تمام تنظیماتی که قبلا روی مالتی مدیا ماشین خود انجام داده‌اید به روز اول برمیگردد و شما می‌توانید دوباره تنظیمات جدید انجام دهید.

رمز مانیتور دنا و دنا پلاس چیست

خودروهای دنا پلاس در مدل‌های ۱۴۰۰ به بعد دارای رمز مانیتور ۱۱۱۱ هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *